Uren tot de spits
Aantal downloads
14793
Veel gestelde vragen over de SMART Mobiliteit app.

ALGEMEEN

Wat is SMART?

SMART (Self-Motivated And Rewarded Travelling) is een handige, gratis app die jou helpt slimmer en bewuster van, naar en in Twente te reizen. Bijvoorbeeld door files te vermijden of een snellere route voor je te vinden. Zo kun jij meer tijd aan andere dingen besteden.

Is SMART gratis?

Ja, SMART is ontwikkeld binnen een door de EU gefinancierd onderzoeksproject en kan daarom door iedereen gratis worden gebruikt. Kosten voor het gebruik van mobiel internet worden uiteraard niet gedekt.

Hoe kan ik hulp krijgen als ik SMART wil gaan gebruiken?

In de app kun je in het menu onder het kopje “Hoe werkt het" een heldere uitleg vinden over het gebruik. Mochten er nog vragen zijn dan kun je contact opnemen via [email protected]

Hoe kan ik me registreren als gebruiker?

Je kan je alleen registreren in de SMART Mobiliteit app zelf.

Nadat je de SMART app hebt gedownload in de Apple Appstore of de Google Play Store, kun je je eenmalig en op 2 manieren registreren:

  • 1. Registreren met jouw bestaande Facebook-account.
  • 2. Registeren met een nieuw account.

Met welk type smartphone kan ik SMART gebruiken?

Je moet een smartphone hebben met Android 2.3 of een iPhone 3G met iOS 5.x of hoger. Idealiter uitgerust met WiFi en GPS voor het bepalen van je data en een mobiele dataverbinding.

Hoe download/installeer ik de applicatie?

Je kan de applicatie downloaden in Apple App Store of the Google Play Store.

Wat meet SMART?

Tijdens het reizen meet SMART automatisch:

  • met welk vervoersmiddel je reist (door middel van de gekozen route en de snelheid);
    • hoe snel je van A naar B bent gekomen;
    • welke route je gekozen hebt;
    • hoeveel calorieën je verbruikt hebt;
    • het effect op het milieu;
    • wat de gemaakte vervoerskosten zijn.
  • Wat vind ik in mijn overzicht?

    Dashboard:

  • je laatst gebruikte route;
    • hoeveel punten je al gespaard hebt;
    • wat je tot nu toe al bereikt hebt (bijvoorbeeld hoeveel geld je al bespaard hebt of het aantal verbruikte calorieën);
    • hoe vaak je met welk vervoersmiddel reist;
    • nieuwe berichten;
    • je laatste uitdagingen.
  • Uitdagingen:
    SMART daagt je regelmatig uit om eens iets anders te proberen. Welke uitdagingen lopen er en welke heb je gewonnen? Door de koppeling naar Facebook en andere sociale media houd je je vrienden makkelijk op de hoogte van je vorderingen. Win je een uitdaging, dan verdien je extra punten. Het overzicht van deze punten vind je in het dashboard. Wie weet heb jij binnenkort al iets leuks bij elkaar verdiend!

    Mijn mobiliteit:
    Welke routes heb je gebruikt? In ‘Mijn mobiliteit’ kun je al je gebruikte routes terugkijken. Welke route was het snelst en welke route kan beter?

    Instellingen: Verander hier je wachtwoord en pas je voorkeuren en doelen aan. Bijvoorbeeld als je je nu liever richt op het meer bewegen in plaats van het verminderen van je reiskosten.

    Inloggen/uitloggen:
    Get ready… set… go! Nadat je je hebt aangemeld kun je van start gaan. Hier log je ook weer uit.

    Wanneer word ik beloond met punten?

    Wanneer een rit aan de criteria van de uitdaging voldoet, krijg je punten. Deze punten kun je bekijken op je overzichtpagina. Echter, alleen automatisch gedetecteerde trippen worden gebruikt om te zien of een beloning van toepassing is.